Pilihlah Calon Suami Yang Memiliki Sifat-Sifat Ini

Pilihlah Calon Suami Yang Memiliki Sifat-Sifat Ini. Untuk para wanita yang sedang menantikan jodohnya alangkah baiknya sebelum memilih pasagan hidup sebaik carilah seorang calon suami yang memiliki kriteria-kriteria seperti dibawah ini.

Pilihlah Calon Suami Yang Memiliki Sifat-Sifat Ini
foto :perempuans.com


Tidak Memandang Wanita Lain

Tidak Banyak Laki-Laki Seperti ini. Seorang suami yang baik tidak akan dekat kepada wanita lain sebab dia tahu bahwa istrinya pasti cemburu. Malahan seorang suami akan senantiasa setia dan tidak pernah berpaling daripada istrinya meskipun ada godaan daripada wanita lain. Ini karena suami begitu menghormati perasaan istrinya kerana tidak mau istrinya terluka, selain menghargai pengorbanan istrinya dan memberikan sepenuhnya kasih sayang terhadap suami dan keluarga.

Selalu Makan Masakan Yang Dibuat Oleh Istri Meskipun Kurang Enak

Setiap manusia pasti memiliki kekurangan. Walaupun mungkin isteri kurang sempurna dalam banyak perkara, suami yang terbaik akan senantiasa memberikan dukungan kepada isteri terus menjadi orang terbaik dimasa akan datang. Sama sekali suami tidak menyesal memperistrikan anda meskipun isterinya ada kekurangan, selain tidak pernah rasa lelah untuk mengajar dan memberikan yang terbaik agar isterinya menjadi wanita yang hebat dalam semua perkara.

Senantiasa menganggap isterinya yang paling cantik

Semakin lama usia pernikahan pastinya seorang isteri akan dimakan usia dan penampilan fisiknya juga akan berubah. Wajah yang dulunya kencang mulai kendur, rambut yang hitam mulai putih dan badan yang kurus semakin berisi. Sebagai seorang suami yang terbaik, dimatanya tetap menganggap isterinya wanita tercantik dan masih menarik sama seperti kali pertama anda berdua bertemu. Malahan suami sering memandang isterinya dan mulutnya sering memuji kecantikan isterinya.

Rajin Membantu Isterinya Tanpa Disuruh

Apabila suami menyayangi istri , maka suami tidak tega membiarkan istrinya saja yang terbebani dengan segala urusan rumah. Suami haruslah sama-sama meringankan beban istri dalam menguruskan rumah tangga. Malah suami juga harus sanggup mengantikan tugas isteri tanpa mengeluh saat mengerjakannya.

Sering membanggakan Istri didepan teman-temannya

Walaupun isteri tidak berada disampingnya. Maka suami yang terbaik senantiasa membanggakan orang yang disayanginya dihadapan teman-temannya. Suami yang baik sama sekali tidak malu memiliki isteri walau apapun keadaan isterinya. Suami merasa bersyukur dan bangga memiliki wanita seperti isterinya. Selain menganggap isterinya istimewa dan menjadi keutamaan dalam hidup.

Bercanda Bersama Isteri Walaupun dalam Hal Yang Kecil

Suami yang menjadi pujaan isteri merupakan suami yang periang dan memilki sifat humor sebab mampu membuat isteri senantiasa ceria. Meskipun perkara tersebut dianggap biasa bagi pandangan orang lain, anmun disebabkan anda berdua saling memahami sifat humor masing-masing membuat hidup anda berdua senantiasa ceria dan gembira. Apabila isteri merasa gembira bersama orang yang disayangi maka menunjukan anda seorang suami yang terbaik untuk isteri.

Cinta Suami Tidak Pernah Pudar

Apabila suami betul-betul mencintai isterinya, suami pasti sanggup melakukan apa saja dan berkorban untuk orang yang disayangi. Malah cinta yang diberikan kepada isterinya merupakan cinta yang tulus demi mengutamakan kebahagiaan isterinya dan bukannya bersandarkan nafsu semata ataupun penampilan luaran isterinya saja.

Membuat Isteri Bahagia Bila Berada Disisi Suami

Seorang suami bukan saja berperan sebagai seorang teman hidup tetapi harus menjadi seorang yang boleh melengkapi setiap kekurangan isteri. Malah suami juga perlu menjadi seorang guru yang mendidik isteri, selain memenuhi kebutuhan isteri yang membolehkan isteri rasa bahagia apabila berada dekat dengan suami.

Berkomunikasi Dan Meminta Pendapat Isteri

Apabila Sumai memminta pandangan isteri sebelum memutuskan sesuatu perkara atau anda dijadikan rujukan untuk menyelesaikan masalah. Ini menunjukan bahwa iateri dianggap insan terpenting dalam hidupnya. Malah suami juga percaya dan menghargai keputusan yang isteri ucapkan. Tidak semestinya setiap pandangan isteri harus diterima namun setidaknya isteri juga berperan dalam memberikan pandangan dan nasihat terhadap sesuatu perkara yang suami sedang hadapi.

Mendekatkan Diri dengan Pencipta

Sebagai imam dalam keluarga, suami yang baik akan senantiasa menjaga hubungannya dengan Allah SWT agar keluarganya senantiasa dirahmati dan berasa dijalan yang lurus. Selain itu suami berusaha agar ilmu agamanya terus berkembang dengan lebih baik supaya dia dapat memimpin isteri dan anaknya mengikuti perintah Tuhannya

Genggam Erat Tangan Isteri

Tanpa Melalui kata-kata, suami yang terbaik tidak sesekali melepaskan genggaman isterinya ketika suami menunjukan cinta dan kasih sayangnya. Suami juga tidak merasa malu untuk menunjukan keperihatinannya terhadap isteri dikhalayak ramai kerana suami tahu sikap pedulinya itu akan membuat isteri rasa lebih tenang.

0 Response to "Pilihlah Calon Suami Yang Memiliki Sifat-Sifat Ini"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel